Digital markedsføring gjør det mulig med målrettet annonsering rettet mot helt spesifikke kundegrupper.
Dette øker sjansen for at annonsene som blir vist er mest mulig relevante, og virkelig treffer riktig målgruppe med det rette budskapet. Du kan nå ut til potensielle kunder akkurat i rett øyeblikk når de er klare til å gjøre et kjøp.
Ved å investere i digital annonsering får du mye for pengene, og kan fortløpende måle resultatene. Vivid Media har solid kompetanse innen digitale annonser og vi hjelper deg å få mest mulig ut av markedsføringsbudsjettet.
Mer enn 80% av nordmenn mellom 16 og 79 år benytter sosiale medier. Dette gjør annonsering på sosiale plattformer til et viktig verktøy for å øke synligheten til bedriften. Vi hjelper til med administrasjon av kontoer som Facebook, Instagram og LinkedIn.
Så mye som 5.4 milliarder søk utføres på Google hver eneste dag over hele verden. Faktisk utgjør Google 90% av all søkemotorbruk!
Vi hjelper deg å få på plass Google Ads og Google Min Bedrift, analyserer resultatene av kampanjene og optimaliserer kontinuerlig slik at du får mest mulig ut av annonsebudsjettet.
For å lykkes med digital annonsering er det viktig med kvalitet i alle ledd. Her er noen av elementene vi legger vekt på når vi setter i gang et nytt annonseprosjekt:
Tekster som fanger oppmerksomhet
Relevante søkeord med stort søkevolum
Analyse av konkurranse og pris per søkeord
Budsjettering per kampanje
A/B testing av alternative annonser
Bruk av visuelle elementer som bilder og video i annonsene
Utvikling av kampanjesider som effektiv konverterertrafikken
Vi har tilgang til spesialkompetanse innen hvert element og setter sammen en effektiv annonsekampanje som gjør at du får mest mulig ut av budsjettet ditt.
Vivid Media jobber med alle de største annonsenettverkene og tilbyr et bredt spekter av kanaler som Facebook, Google og Instagram. Vi vet hvilke kanaler som er effektive innen ulike bransjer og målgrupper, og hjelper deg å evaluere:
Valg av annonseplattform
Format og utforming av annonsen
Anbefalt budsjett for å nå målene dine
Forventet resultat i form av leads, antall kjøp og omsetning
En kampanje rettet mot ungdom på Snap eller Instagram vil være veldig forskjellig fra en annonsekampanje rettet mot bedrifter på LinkedIn. Vi tilpasser budskapet til målgruppen samtidig som vi alltid vil representere merkevaren din på en god måte.
Det er viktig at de digitale annonsene er effektive, men det er også viktig at annonsene bidrar positivt til bedriftens merkevarebygging. Potensielle kunder treffer ofte beslutninger ikke kun basert på enkeltannonser, men benytter et vidt spekter av digitale kanaler som anmeldelser på nettet og sosiale medier i løpet av kundereisen. Retargeting er en effektiv annonsemetode for å minne potensielle kjøpere om et produkt eller en tjeneste de har sett på tidligere og er i ferd med å bestemme seg for å kjøpe.